Il Becco: lippakioskin visuaalinen ilme

design / art direction

Kesän 2025 kynnyksellä Katajanokan lippakioski heräsi uuteen eloon, kun luukkunsa avasi italialaistyyppinen Il Becco.

Rento, mutta hienostunut visuaalinen ilme syntyi pro bono -projektina ja sai sydämekseen asiakkaan luonnoksesta inspiroituneen nokkaeläimen (becco = nokka). Gelatoa, pinsaa ja viiniä Tove Janssonin puiston suojissa – buon appetito!

Logon muotokieli pohjautuu italialaiseen typografiseen perinteeseen. Paikallisuus ja kioskin sijainti tuodaan esiin alatekstissä.

Typografia ammentaa sekä italialaisesta muotokielestä että paikallisesta identiteetistä: otsikkofontin voimakkaat kontrastit ja vintage-henki heijastavat alueen historiaa.

Leipätekstissä toimii selkeä ja hillitty, italialaisen Collletttivo-työpajan suunnittelema groteski, joka ankkuroi visuaalisen ilmeen tähän päivään.

Lippakioski sai myös maskotikseen “nokkaeläimen” pohjautuen asiakkaan luonnokseen, jota pelkistettiin ja viimeisteltiin.

Maskotti myös kommunikoi asiakkaille – italiaksi totta kai – tuoden kokonaisuuteen persoonaa ja leikkisyyttä.

Nicola Dal Zovo, Il Beccon omistaja

“Working with Toni has been a pleasure due to the professionalism and competence he displayed throughout the collaboration.

He took initiative to execute the job and made sure that the final outcome would be of excellent quality.”

Edellinen
Edellinen

Väre

Seuraava
Seuraava

Visio Festival